Buikspieroefeningen voor sterke buikspieren

middelste buikspieren

middelste buikspieren

Je buikspieren trainen is belangrijk. Natuurlijk is het ook erg leuk om je buikspieren aan iedereen te tonen als je bijvoorbeeld op het strand ligt, maar ze zorgen ook voor stabiliteit van je romp. Deze spieren zijn van groot belang voor veel bewegingen die je maakt. Daarom is het erg belangrijk deze spieren fit te houden.

Het belang van buikspieroefeningen

Veel mensen die buikspieren gaan trainen doen dat door vooral oefeningen te doen waarbij de middelste buikspieren getraind worden. De middelste buikspieren zorgen voor een mooi zichtbaar sixpack, maar in je buik bevinden zich ook nog de onderste buikspieren en de buikspieren aan de zijkant van je buik. Al deze spieren samen zorgen voor stabiliteit en het vergemakkelijken van de bewegingen die je maakt. Ze zijn dus allemaal belangrijk om mee te nemen in je training. Begin overigens niet met buikspieroefeningen om je buikvet weg te sporten. Vet verbanden doe je het beste door cardio training te doen, zoals hardlopen of fietsen. Als je de cardio afwisselt met buikspieroefeningen, worden je spieren wel mooi zichtbaar zodra je buikvet begint te verdwijnen.

Buikspieroefeningen voor de middelste buikspieren

Als je de middelste buikspieren wilt trainen, kun je je richten op een aantal oefeningen. De crunches, sit-ups en en V-ups. Let altijd goed op dat je niet teveel van je rug verlangt en dat je vooral je buikspieren gebruikt. Bij de sit-ups bijvoorbeeld is het van belang je rug goed af te rollen op de mat.

Buikspieroefeningen voor de onderste buikspieren

Voor de onderste buikspieren kun je de volgende buikspieroefeningen doen; pulse up, knee raises en double leg reverse crunches. Let ook hierbij weer goed op dat je vooral je buikspieren gebruikt. Probeer de oefeningen vooral in het begin niet vaak te doen, maar vooral goed te doen.

Buikspieroefeningen voor de zijkant van je buik

Als je ook de zijkant van je buik wilt trainen, kun je nog een aantal buikspieroefeningen toevoegen aan je lijstje. De zijwaartse crunch is hier ideaal voor en ook de gekruiste buikspieroefening zorgt voor stevige buikspieren aan de zijkant van je buik. Wederom geldt dat je de oefeningen beter goed kunt uitvoeren, dan vaak.

(61)